Tehnička škola Virovitica

možete preuzeti i ispisati

potrebne potvrde.

Raspored zvonjenja

Ispis statistike od 1. 4. 2011.

Ovaj mjesec: 1952

Makedonija - "Tamo gdje vječno sunce sja"
Autor: Tanja Kolar Janković, 20. 9. 2018.

Maturalna balkanska avantura započela je 23. kolovoza u 22 sata. Noćna vožnja i nije se činila kao loše rješenje, s obzirom da nas je čekao dug put. Oko 11 sati sljedećega dana, došli smo u Skopje. Ostali smo zapanjeni ulicama koje su bile baš onako balkanske,  poput tržnice na kojoj se prodaje sve i svašta. A tek vozači na ulicama!? Nitko ne poštuje prometne znakove, a doživjeli (i preživjeli) smo da se taksi uspio provući između naša dva autobusa, onako kroz ušicu igle, a da taksist nije ni trepnuo.  Zato  je nama skoro srce stalo.

Lokalni vodič upoznao nas je sa spomenicima i kulturnom baštinom grada. Vidjeli smo spomenik i kuću Majke Tereze, Kameni most, staru skopsku čaršiju, džamije i moderni dio grada izgrađen prije desetak godina,  koji izgleda impresivno.

Umorni i pomalo gladni, krenuli smo put Ohrida, kamo smo stigli oko 18 sati. Smjestili smo se u hotel, koji moramo pohvaliti (usprkos jako lošoj internetskoj vezi) jer djelatnici su stvarno bili divni i puni razumijevanja. Istu večer odjurili smo u disko (neki u papučama, a možda i pidžami) te potrošili skoro sve denare.

Već sljedećega jutra otišli smo u obilazak grada Ohrida smještenog na istoimenom jezeru. Vidjeli smo starogradske uske ulice s tipičnom arhitekturom, ohridsku čaršiju, spomenik Ćirilu i Metodu, crkvu sv. Sofije i Samuelovu tvrđavu. Popodne smo imali slobodno vrijeme za kupanje u prekrasnom i kristalno čistom jezeru.  Iduće jutro uputili smo se do ''muzeja kostiju'' i Sv. Nauma koji se nalaze blizu granice s Albanijom. Bezbroj fotografija  nastalo je upravo na tim prekrasnim lokacijama. Tu večer smo se opet naplesali u disku.

Četvrti dan posjetili smo grad Strugu i obližnje Vevčane  - vodeno blago Makedonije.  Čuli smo priču o nastanku nezavisne republike ''Vevčani'' koji su proglasili neovisnost 1991. jer nisu željeli nikome dati svoje izvore vode.  Navečer su nas iznenadili djelatnici hotela pripremivši nam tipičnu makedonsku večeru u nekoliko sljedova, uz glazbenu kulisu benda koji je svirao samo za nas.

Peti smo dan krstarili Ohridom. Bilo je zaista impresivno, ali najviše nas se dojmio dječak koji je plivao maraton od Sv. Nauma do Ohrida i kojemu smo s guštom zapljeskali s broda.  Iako već umorni, posljednju večer rezervirali smo  za odlazak u disko. Svjesni činjenice da se ujutro vraćamo kući, većina nas nije ni spavala.

Ujutro nakon doručka, krenuli smo prema Bitoli - najopjevanijem makedonskome gradu koji vrvi ljudima i kafićima. Osjećali smo se baš kao kod kuće. Usput smo, na opće veselje prof. Samca, posjetili i drevnu Heracleu, atraktivni antički lokalitet i tamo uslikali nekoliko nezaboravnih fotografija.

Povratak kući bio je vrlo dug i iscrpljujući. Nakon više od 20 sati vožnje, u ne baš udobnome autobusu, napokon smo ugledali Viroviticu i roditelje koji su se već pitali gdje smo zapeli.

Iako umorni i iscrpljeni,  ovo maturalno putovanje pamtit ćemo kao ludo i nezaboravno. I držat ćemo se one poznate:'' Što je bilo u Vegasu, ostaje u Vegasu.'' wink